Slušanost RMB-a

rmb logoMETODOLOGIJA

Istraživački projekt koncipiran je ponajprije za potrebe medija, oglašivačkih agencija i oglašivača. Svako kvartalno ispitivanje slušanosti radiopostaja koncipirano je tako da može i najmanjim lokalnim radiopostajama osigurati pouzdane i vjerodostojne informacije o njihovoj popularnosti. Da bismo dobili što preciznije i pouzdanije rezultate, posebnu pozornost posvetiti smo uzorku i načinu korištenja istraživačkih metoda društvenih znanosti. Veličina kvartalnog uzorka: 16000 osoba iznad 12 godina. To je prema našem iskustvu minimalna veličina uzorka ukoliko rezultate želimo promatrati po svim županijama i njihovim najvećim gradovima. Vrsta uzorka: Riječ je o proporcionalno stratificiranom reprezentativnom uzorku, a to znači da je broj ispitanika u svakom mjestu odnosno županiji proporcionalan njihovu broju stanovnika. Našim uzorkom obuhvaćeno je 90 naselja diljem Hrvatske u omjeru 60:40 u korist urbanih nad seoskim. I sociodemografska struktura uzorka ispitanika vjerno reprezentira populaciju prema spolu, dobi, obrazovanju i radnom statusu. Metode: telefonska anketa uz pomoć računala (CATI metoda), kojom biramo brojeve fiksne i mobilne telefonije u omjeru 55:45 i terensko intervjuiranje uz pomoć prijenosnih računala (CAPI metoda). Nešto više od trećine ispitanika (5600) anketirano je na terenu – ‘face to face’. Među njima je, dakako, najviše zaposlenih u dobi od 30-50 godina te mladih jer je s njima putem telefona, pa čak i mobilnog, izuzetno teško uspostaviti kontakt i privoliti ih na intervjuiranje.

Za marketinške potrebe među najvažnijim pokazateljima su parametri: rating (RTG) i doseg (Reach).

Rating -RTG (postotak prosječnog dnevnog slušateljstva)

“Prosječan” broj je zbroj redovitih i povremenih konzumenata podijeljen s brojem dana i odnosi se na veličinu dnevnog auditorija. Kod izračunjavanja apsolutnih vrijednosti rejtinga, dakle konkretnog broja slušatelja koji prate program svake pojedine radiopostaje, za osnovni skup uzima se broj stanovnika područja koje se obuhvatilo istraživanjem. U našim ispitivajima to su svi stanovnici stariji od 12 godina. S obzirom na to da većina slušatelja nije orijentirana isključivo na praćenje programa jedne radiopostaje tijekom dana ili tjedna, zbroj rejtinga svih radiopostaja ne može biti 100 posto. Kada bi svi slušatelji radija bili orijentirani isključivo na jednu radijsku postaju, onda bi suma dnevnih prosječnih rejtinga iznosila 100 posto.)

Doseg ili reach (prosječan tjedni doseg slušateljstva)

Parametar ‘doseg’ pokazuje koliko je ukupno slušatelja tijekom ispitivanog razdoblja slušalo, pa makar samo jednom, ali ne kraće od 15 minuta, radijske sadržaje određene postaje tijekom istraživačkog perioda.

Broj ispitanika po županijama

Županija Ukupno ispitanika
Bjelovarsko-bilogorska 700
Brodsko-posavska 700
Dubrovačko-neretvanska 700
Istarska 800
Karlovačka 700
Koprivničko-križevačka 700
Krapinsko-zagorska 700
Ličko-senjska 500
Međimurska 700
Osječko-baranjska 1000
Požeško-slavonska 500
Primorsko-goranska 1000
Sisačko-moslavačka 800
Splitsko-dalmatinska 1000
Šibensko-kninska 700
Varaždinska 800
Virovitičko-podravska 500
Vukovarsko-srijemska 800
Zadarska 700
Grad Zagreb 1000
Zagrebačka 1000
Ukupno 16000

 

Slušanost radiopostaja Razdoblje: 2015. Ciljna skupina (12+) : 123119 Županija : KRAPINSKO-ZAGORSKA

 

Pozicija Naziv radiopostaje Ciljna skupina (%) Prosječan dnevni

broj slušatelja

Prosječan tjedni doseg
1. RADIO KAJ 78,04 96083 108751
2. RADIO STUBICA 50,79 62529 71597
3. RADIO ZABOK 41,43 51008 64013
4. RADIO HRVATSKO ZAGORJE 23,64 29105 45950
5. NARODNI RADIO 7,02 8639 17791
6. RADIO ZLATAR 6,92 8521 16587
7. RADIO MARIJA BISTRICA 6,47 7970 12463
8. ANTENA ZAGREB 5,97 7345 13933
9. RADIO ZAPREŠIĆ 5,46 6719 15893
10. HR 1 4,68 5759 12084
11. RADIO MARTIN 4,43 5458 15364
12. HR 2 4,28 5275 12615
13. OTVORENI RADIO 4,19 5163 7312
14. RADIO SAMOBOR 3,01 3707 9270
15. RADIO MARIJA 1,32 1627 3795
16. HR-SLJEME 1,29 1583 3250
17. HR. KATOLIČKI RADIO 1,00 1232 4052
18. HR 3 0,03 37 262