Započela Katehetska ljetna škola

Duhovnost u vjeronauku – duhovnost za vjeronauk

slika

Dvodnevna Katehetska ljetna škola za vjeroučitelje i vjeroučiteljice u srednjim školama s temom “Duhovnost u vjeronauku – duhovnost za vjeronauk?” započela je u petak 21. kolovoza u Nadbiskupijskome pastoralnom institutu u Zagrebu. Školu organizira Nacionalni katehetski ured Hrvatske biskupske konferencije te Agencija za odgoj i obrazovanje Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta RH.

Otvarajući školu, predsjednik Vijeća za katehizaciju i novu evangelizaciju pri HBK đakovačko-osječki nadbiskup Đuro Hranić naglasio je kako vjeroučitelji u školu idu u ime Crkve i ondje su navjestitelji evanđelja. “Crkva ih kao svoje istaknute članove s povjerenjem šalje u školu k djeci, mladima i u zbornicu da ondje budu navjestitelji i svjedoci vjere Crkve, da naviještaju sadržaj vjere Crkve i da budu svjedoci njezina iskustva spasenja u Kristu. U tom smislu je jasno, da su i sam vjeroučitelj, plan i program katoličkog vjeronauka, te ciljevi vjeronauka u školi bitno određeni evangelizacijskom i ekleziološkom intonacijom, te prožeti dimenzijom kršćanske duhovnosti”, rekao je. Nadalje je nadbiskup Hranić istaknuo kako je vjeronauk unutar hrvatske škole svojevrsni “sakrament” kršćanske duhovnosti i Crkve, ali kao predmet zahtijeva duhovnost i crkvenost vjeroučitelja.

Ravnateljica Agencija za odgoj i obrazovanje prof. Jadranka Žarković Pečenković istaknula je kako se nerijetko događa “da učenici svoje unutarnje razvojne teškoće povjeravaju upravo vjeroučitelja, osjećajući da u njih na poseban način mogu imati povjerenja. S obzirom da je vjeroučitelj ujedno i poslanik Crkve, učenici s pravom tako i osjećaju, jer vjeruju da je vjeroučitelj vrlo blizak s Onim u koga i sami vjeruju, s transcendentnim koji može ispuniti njihovu nutrinu”. Nadalje je iz perspektive odgojno obrazovnog sustava i Agenciji kojoj je na čelu, prof. Žarković Pečenković pozdravila “ovakvu odgojnu podršku vjeroučitelja mladima, jer se time preveniraju različiti oblici teškoća”.

Predstojnik NKU HBK izv. prof. dr. Ivica Pažin osvrnuo se na sam pojam duhovnosti, te istaknuo da on može označavati prostore mira i relaksacije. No, upozorio je, kako duhovnost nije nešto što je postalo popularno, nego je prilično komencijalizirano.

Sam program Škole i objašnjenje odabira teme predstavila je voditeljica povjerenstva Katehetske škole prof. dr. Ana s. Thea Filipović. Naglasila je kako sama tema proizlazi iz želje samih vjeroučitelja koji su u anketi izrazili temu duhovnosti u vjeronauku. Drugi razlozi za odabir teme je i Godina posvećenog života koja se usko povezuje s duhovnošću. Ujedno je ovo i godina u kojoj se obilježava obljetnica rođenja dviju osoba, istaknutih duhovnih učitelja: 500. obljetnica rođenja sv. Terezije Avilske i 100. obljetnica rođenja Thomasa Mertona.

Pojasnila je kako vjeronauk u školi ima istaknuto mjesto promicanja otvorenosti prema duhovnosti. Stoga je Škola prigoda putem predavanja i radionica promišljati o pitanjima: kako vjeronauk može promicati duhovni život učenika, kojim se govorima izražava duhovno iskustvo; što znači kultura duhovnog života iz kršćanske perspektive; koji su izvori duhovnog života; kako se izgrađuje kontemplativna osobnost; što znači život u nasljedovanju Krista i odnos prema bližnjima i prema događajima u svijetu; kako se duhovnost očituje u prihvaćanju drugih i drugačijih.

Na rasporedu su prvi radni dan bila dva predavanja: mr. sc. Marinko Duvnjak govorio je o “Kulturu duhovnog života – Iz kršćanske perspektive”, a prof. dr. Ružica Razum o “Duhovnost u vjeronauku – Lica i naličja”. (ika / gk)

Više pročitajte u tiskanome izdanju Glasa Koncila od nedjelje 30. kolovoza. Već od četvrtka novi je broj dostupan putem interneta na adresi enovine.glas-koncila.hr.