Istraživački projekt koncipiran je ponajprije za potrebe medija, oglašivačkih agencija i oglašivača. Svako kvartalno ispitivanje slušanosti radiopostaja koncipirano je tako da može i najmanjim lokalnim radiopostajama osigurati pouzdane i vjerodostojne informacije o njihovoj popularnosti. Da bismo dobili što preciznije i pouzdanije rezultate, posebnu pozornost posvetiti smo uzorku i načinu korištenja istraživačkih metoda društvenih znanosti. Veličina kvartalnog uzorka: 16000 osoba iznad 12 godina. To je prema našem iskustvu minimalna veličina uzorka ukoliko rezultate želimo promatrati po svim županijama i njihovim najvećim gradovima. Vrsta uzorka: Riječ je o proporcionalno stratificiranom reprezentativnom uzorku, a to znači da je broj ispitanika u svakom mjestu odnosno županiji proporcionalan njihovu broju stanovnika. Našim uzorkom obuhvaćeno je 90 naselja diljem Hrvatske u omjeru 60:40 u korist urbanih nad seoskim. I sociodemografska struktura uzorka ispitanika vjerno reprezentira populaciju prema spolu, dobi, obrazovanju i radnom statusu. Metode: telefonska anketa uz pomoć računala (CATI metoda), kojom biramo brojeve fiksne i mobilne telefonije u omjeru 55:45 i terensko intervjuiranje uz pomoć prijenosnih računala (CAPI metoda). Nešto više od trećine ispitanika (5600) anketirano je na terenu – ‘face to face’. Među njima je, dakako, najviše zaposlenih u dobi od 30-50 godina te mladih jer je s njima putem telefona, pa čak i mobilnog, izuzetno teško uspostaviti kontakt i privoliti ih na intervjuiranje.
Za marketinške potrebe među najvažnijim pokazateljima su parametri: rating (RTG) i doseg (Reach).
Rating -RTG (postotak prosječnog dnevnog slušateljstva)
“Prosječan” broj je zbroj redovitih i povremenih konzumenata podijeljen s brojem dana i odnosi se na veličinu dnevnog auditorija. Kod izračunjavanja apsolutnih vrijednosti rejtinga, dakle konkretnog broja slušatelja koji prate program svake pojedine radiopostaje, za osnovni skup uzima se broj stanovnika područja koje se obuhvatilo istraživanjem. U našim ispitivajima to su svi stanovnici stariji od 12 godina. S obzirom na to da većina slušatelja nije orijentirana isključivo na praćenje programa jedne radiopostaje tijekom dana ili tjedna, zbroj rejtinga svih radiopostaja ne može biti 100 posto. Kada bi svi slušatelji radija bili orijentirani isključivo na jednu radijsku postaju, onda bi suma dnevnih prosječnih rejtinga iznosila 100 posto.)
Doseg ili reach (prosječan tjedni doseg slušateljstva)
Parametar ‘doseg’ pokazuje koliko je ukupno slušatelja tijekom ispitivanog razdoblja slušalo, pa makar samo jednom, ali ne kraće od 15 minuta, radijske sadržaje određene postaje tijekom istraživačkog perioda.
Pozicija | Naziv radiopostaje | Ciljna skupina (%) | Prosječan dnevnibroj slušatelja | Prosječan tjedni doseg |
1. | RADIO KAJ | 76,68 | 94402 | 108364 |
2. | RADIO STUBICA | 50,62 | 62329 | 71154 |
3. | RADIO ZABOK | 45,82 | 56414 | 69261 |
4. | RADIO HRVATSKO ZAGORJE | 25,16 | 30982 | 49021 |
5. | NARODNI RADIO | 7,62 | 9384 | 19091 |
6. | RADIO ZLATAR | 7,17 | 8833 | 12994 |
7. | RADIO MARIJA BISTRICA | 6,76 | 8328 | 12845 |
8. | ANTENA ZAGREB | 6,17 | 7600 | 14161 |
9. | Z FM | 6,00 | 7393 | 15930 |
10. | OTVORENI RADIO | 5,00 | 6159 | 8288 |
11. | RADIO MARTIN | 4,64 | 5714 | 15581 |
12. | HR 1 | 4,29 | 5278 | 11949 |
13. | HR 2 | 3,68 | 4529 | 11260 |
14. | RADIO SAMOBOR | 2,62 | 3230 | 8826 |
15. | HR. KATOLIČKI RADIO | 1,10 | 1354 | 4661 |
16. | HR-SLJEME | 1,10 | 1350 | 2754 |
17. | HR 3 | 0,05 | 57 | 317 |
18. | RADIO 101 | 0,04 | 45 | 159 |
cijelo istraživanje