Osnovna škola Stjepana Radića u Brestovcu Orehovičkom dobila prvu hrvatsku učionicu za igrifikaciju

Nakon projekta internetskog radija i internetske televizije RTV “Srce Zagorja” te prve hrvatske učionice u oblaku, Osnovna škola Stjepana Radića u Brestovcu Orehovičkom dobila je i prvu hrvatsku učionicu za igrifikaciju, koju je otvorila ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak. Uređenje učionice stajalo je stotinjak tisuća kuna, a kako su pojasnile učiteljice, suvremena tehnologija omogućit će zabavnije učenje za učenike škole koja je dio eksperimentalnog programa kurikularne reforme “Škola za život”. Kako ističe ravnatelj Zdenko Kobeščak, učenici u Brestovcu na zabavniji način uče za život u školi za život. ”Jako sam sretna što radim u ovakvoj školi, u kojoj su otvorene razne mogućnosti za učenike. Moderne alate u nastavi koristimo već neko vrijeme, a sada će nam ova učionica otvoriti još jedna vrata u moderniju nastavu. Radi se o učionici u kojoj učenici na aktivan način uče, a zapravo se igraju. Dakle, uz pomoć različitih alata, tehnologije ulaze u nove svjetove, kroz igrice savladavaju gradiva koja su im inače zahtjevna i, naravno, nastava im je mnogo zanimljivija. Didaktički materijali primjenjivat će se kroz sve predmete, od male škole do osmog razreda, s naglaskom na razrednu nastavu. Cilj je potaknuti komunikativne i druge vještine djece” – ističe Andreja Haramustek, učiteljica informatike, te dodaje kako je rad u toj školi veoma izazovan i motivirajući, te kako je samo važno imati dobre ideje jer ih ravnatelj uvijek podupire. Učenici si u novootvorenoj učionici mogu instalirati aplikaciju za virtualne naočale te pregledavati različita videa u 3D stvarnosti. To je, kažu učiteljice, osobito zgodno za predmete poput biologije, kemije, povijesti… ”To je primjer da se zajedničkim radom reforma sukreira, odnosno, zajednički se razvija. I ako bismo morali istaknuti što najviše nedostaje našim školama, onda je to prilika da učenici uče na istraživački način, problemski način i da uče tako da ih to veseli. Upravo ovakva učionica daje priliku da se u jednom sigurnom i poticajnom okruženju, ali i kreativnom, u smislu sadržaja koji su dostupni, to tako radi, odnosno, da se zajednički istražuje, postavljaju se pitanja i da se zajednički pronalaze i odgovori. To je najbolji način učenja i zato čestitam školi i ravnatelju te svima onima koji su sudjelovali u kreiranju ove prve hrvatske učionice za igrifikaciju. Želimo još ovakvih primjera, jer to je s jedne strane prilika da učenici dobiju najbolje od škole, a s druge strane prilika je to i istraživačkim institucijama, fakultetima da istražuju na koje načine se najbolje uči, pa imamo još jednu dodatnu sinergiju istraživanja i obrazovanja” – rekla je ministrica Divjak, dodavši i kako je nevažno koliko škola ima učenika i gdje se ona nalazi. ”Radi se o školi koja vrlo dobro balansira aktivnosti koje učenici imaju izvan škole, u vrtu, vezano uz ekologiju, zatim je tu razvoj poduzetničkih vještina, a sada je tu i ova učionica za igrifikaciju, i sve to dokaz je da nije važno gdje je škola geografski smještena, u gradu ili u manjem mjestu, nego koliko su djelatnici škole, učitelji, ravnatelji, pa i roditelji i osnivači, usmjereni na to da obrazovanje stave na prvo mjesto i to je ono što rađa dobru školu, u kojoj dominiraju kreativnost, inovativnost, zalaganje, kako škole, tako i školskog okruženja” – zaključuje ministrica. Škola broji 200-tinjak učenika, a njezin je osnivač Krapinsko – zagorska županija. ”Nama kao osnivačima nije lako pratiti ovu školu, ali je pratimo jer je to škola predvodnica po uvođenju inovativnih metoda poučavanja. Škola je relativno mala, ali ravnatelj sa svojim suradnicima ima jasnu viziju kako školu treba razvijati. Radi se o vrlo dobroj sinergiji djelatnika škole, lokalne zajednice, Županije kao osnivača, roditelja i čitave lokalne zajednice. Nije se odradio nijedan projekt, a da ga Krapinsko – zagorska županija nije na određeni način poduprla” – rekla je zamjenica krapinsko – zagorskog župana Jasna Petek.