Glas iz Karmela

Što Bog združi, čovjek neka ne rastavlja

Današnja nas čitanja pozivaju da naučimo praštati jedni drugima, da pružamo novu šansu jedni drugima i ono najvažnije, da ljubimo jedni druge! Napose Pavao potiče da slijedimo Isusovu zapovijed s Posljednje večere, te se prepoznajemo po ljubavi! Kad pogledamo u svoje srce, možemo li reći da smo svima oprostili i pružili novu šansu? Ako ljubimo, onda nema razloga za tolike rastave, nema razloga za tolika druga zla koja činimo jedni drugima, napose za tolike preljube i nepovjerenja među supružnicima i bračnim partnerima, među subraćom! Praštajmo i budimo ponizni kako bi se i nama oprostilo. Današnje prvo misno čitanje iznosi pred nas jedan isječak, i to bitni isječak istine o čovjeku: čovjek je muško i žensko … Ne samo muško i ne samo žensko – već zajedno: muško i žensko. Iznosi pred nas i međusobni odnos muškarca i žene. Oni su oboje jednako plod ruku Stvoriteljevih. Jednaki su pred Stvoriteljem i upućeni su jedan na drugoga u zajedništvu ženidbenog života u jedinstvenosti i vjernosti, što mora biti povezano posebnom doživotnom i vjernom bračnom ljubavlju. Bitna je rečenica u tom čitanju: Stoga će čovjek ostaviti oca i majku da prione uza ženu svoju i dvoje njih bit će jedno tijelo (1.č.). Biblija govori na slikovit način, ali jasno za svakog onoga koji želi biti otvoren Božjoj riječi. Slika želi naglasiti njihovu međusobnu doživotnu i vjernu povezanost u zajedništvu ljubavi … Psalmista se raspjevao prikazujući i oslikavajući to zajedništvo … Svojoj je pjesmi kao naslov dao: Blagoslovio nas Bog sve dane života našega … Blago svakome koji se Gospodina boji, – koji njegovim hodi stazama! Plod ruku svojih ti ćeš uživati, – blago tebi i dobro će ti biti. Žena će ti biti kao plodna loza – u odajama tvoje kuće; sinovi tvoji kao mladice masline – oko stola tvojega. Evo, tako će biti blagoslovljen čovjek- koji se Gospodina boji! U evanđeoskom odlomku Isus je progovorio o istoj temi na najkonkretniji i posebno jasan način … Zlobni su mu farizeji dali za to prigodu. Oni su mu zlobno iskušavajući ga postavili pitanje o otpuštanju žene. Citirali su Mojsija – najveći autoritet i onda su tražili odgovor… Znali su oni dobro, tako su si umišljali, kako stvari stoje i kako bi trebalo biti, ali htjeli su kao učitelji iskušati Isusa. Htjeli su vidjeti da li će Isus kod njih položiti ispit. .. Jadni učitelji, htjeli su biti iznad svih ostalih. I iznad Isusa … Isus je naučavao kao onaj koji ima vlast, a ne kao pismoznanci …Njegove su riječi duh i život …Nikad nije čovjek govorio tako … Čuli ste da je rečeno starima, a ja vam kažem. Tko mene sluša, ne sluša mene nego onoga koji me posla … Ja ne govorim sam od sebe, nego onako kako mi daje Otac … Pitali su i tražili odgovor. .. I Isus im je odgovorio. On je bio jasan. Sa svom je ozbiljnošću proglasio novost uz napomenu, da je tako bilo od početka … Što Bog združi, čovjek neka ne rastavlja! … Tko otpusti svoju ženu pa se oženi drugom, čini prema prvoj preljub. I ako žena otpusti svoga muža pa se uda za drugoga, čini preljub (ev.) Spoticali su se ljudi i spotiču se na to pitanje … Rastavljaju se i nasilno traže da Crkva promijeni svoje mišljenje. A Crkva mora biti vjerna Isusovoj riječi, inače se ne bi mogla nazivati Kristovom Crkvom … Riječ Gospodnja ostaje … Temelj svega u zajedništvu bračnog života je ljubav. Ona prava, nesebična, vjerna do kraja … Tamo gdje ima prave ljubavi ne dolazi ni pomisao na nevjeru ili rastavu. Najprije ljubavi nestaje, a onda tek dolaze problemi. A ljubavi nestaje, jer je nestalo smisla za žrtvu kojom se ljubav hrani. Prava se ljubav uvijek hrani žrtvom. Kad joj ponestane te hrane, ona oboli i konačno umre … U vjernosti i nerazrješivosti je blagoslov: i za muža, i za ženu, i za djecu … Kad toga nestane, duša je ranjena i nikada ne nestane brazgotine od te rane … Ženidba je uzdrmana kad isključuje ono što Bog zapovijeda. Kad je uzdrmana ženidba, uzdrmana je i ljudsko društvo. Kad su uzdrmane nužne sastavnice, uzdrmana je i čitava zgrada društva.  Ovdje posebno naglašavamo, da je Isus za zajednički bračni život ustanovio i posebni sakrament. Milošću tog sakramenta on posvećuje i jača to zajedništvo … Isuse, daj nam hrabrosti poslušati tvoju riječ i vjerno je vršiti … Daj svima u braku prave ljubavi na kojoj će se temeljiti njezina vjernost i nerazrješivost. A to znači i radost i sreća … Amen.