Moramo stati na Isusovu stranu
Prvo misno čitanje progovorilo nam je u ulasku grijeha u našu ljudsku povijest … Grijeh je unio zlo u ljudsku povijest … Iza kako je u nju ušao, grijeh je stalno u njoj prisutan. Grijeh je prokleto sjeme … Ono rađa prokletim plodovima … Sjeme se klijući i rastući umnaža … Tako se isto umnažaju prokleti plodovi grijeha … Ne vjerujete u to? Ne vjerujete, da grijeh rađa zlom? Gledajte oholost …. , mržnju .. , pohlepu – da spomenem samo neke grijehe … Ovo rađa nemire ratove … , pokolje … , bijedu . . Usuđujem se tvrditi, da ne bi bilo ni nemira, ni ratova, ni pokolja, ni bijede, kada ne bi bilo grijeha … Bog se ne miri s grijehom i zlom. On naviješta borbu protiv grijeha i zla. Što drugo označuju one riječi iz prvog misnog čitanja: Neprijateljstvo ja zamećem između tebe i žene, između roga tvojeg i roda njezina: on će ti glavu satirati, a ti ćeš mu petu vrebati? Ta će borba biti prisutna u čitavoj čovjekovoj povijesti. Tu primirja ne može biti … Ishod te borbe? Grijeh se ne predaje. Ona zadaje udarce. I ‘Macelj’ i „Jazovka“ su udarci grijeha. I ‘Knin’, „Vukovar“ … Ipak pobjednik zadnje bitke dobiva rat … Da nije u tu borbu ušao Isus, grijeh bi slavio konačnu pobjedu … Ušavši u borbu Isus je izvojevao presudnu pobjedu … Moramo stati na Isusovu stranu u borbi protiv zla i grijeha. Za tu borbu apostol Pavao hrabri Korinćane. Hrabreći ih pred oči im stavlja Isusovo uskrsnuće. Isusovim uskrsnućem zadan je smrtni udarac grijehu i zlu, iako još borba traje … Radi te sigurne nade u konačnu Isusovu pobjedu kršćanin mora biti hrabar prihvatiti svaku patnju i sve staviti na kocku. Ta ova malenkost časovite nevolje, donosi nam obilato, sve obilatije, breme vječne slave … Znamo doista: ako se naš zemaljski dom, šator taj, razruši, imamo zgradu od Boga, dom nerukotvoren, vječan, na nebesima (2.č.). U evanđeoskom odlomku gledamo isječak Isusove borbe protiv zla i grijeha … U svom naučavanju Isus iznenađuje. Iznosi novu strategiju borbe protiv grijeha i zla … Mnoštvo se tiska oko njega slušajući ga … Ali nije mali broj ni onih koji govore: Izvan sebe je! Među tima glavnu riječ imaju narodni prvaci i učitelji naroda – oni dobro stojeći i posjednici znanja. Oni se osjećaju ugroženima i zato mu se protive … Traže od njegovih da ga obuzdaju. Sv. Marko je napisao: Čuvši to dolaze njegovi da ga obuzdaju, jer se govorilo: Izvan sebe je (ev.). Zlo i grijeh protiv čega se Isus bori, odupiru se. Poduzimaju ofenzivu protiv Isusa … Zastupnici zla i grijeha ne prežu ni pred tim, da mu podmetnu: Beelzebuba ima, po poglavici đavolskom izgoni đavle … Duha nečistoga ima (ev.). Tu je očito na djelu zloba i protivljenje Božjoj milosti … Tvrdoglavo opiranje Božjoj milosti – to je grijeh i hula na Duha svetoga, čemu nema oproštenja dovijeka (ev.). Isus pokazuje, da ne zna za kompromis kada se bori protiv zla i grijeha … , i kada naviješta Božju istinu … To mu je više od majke i braće. I okruži pogledom one koji su sjedili oko njega i krugu i kaže: Evo majke moje, evo braće moje! Tko god vrši volju Božju, taj mi je brat, sestra i majka (ev„ Sažmimo: na samom početku ljudske povijesti grijeh je ušao u svijet i unio zlo u povijest … Grijeh i zlo ne miruju … Bog se sa zlom i grijehom ne miri. On u borbu šalje najjače sile – samoga Sina Jedinorođenoga. Borba je teška, ali je vječna pobjeda zajamčena … Budimo pod Isusovom zastavom u borbi protiv zla i grijeha … S njim u borbi, s njim u pobjedi, s njim u slavi; vječnoj slavi. Amen.