Današnja druga nedjelja došašća u znaku je navještaja oslobođenja od zla i dolaska spasenja. Oslobođenja od zla koje nam neprestano prijeti već i ovdje, i dolaska spasenja u koje želimo ući po završetku zemaljskog putovanja … Uvjerenje da će se to zasigurno ostvariti rađa nadu. Bez nade se ne bi dalo živjeti … Ona je utjeha u patnjama života … Svojom riječi prorok Izaija upravo pobuđuje tu nadu … , koja ima izvor i uporište u obećanju dobroga Boga. Čuli smo o tom riječ prorokovu: Tješite, tješite narod moj, govori Bog naš, … razglasite da mu se ropstvo dokonča … , da mu je krivnja okajana … (J.č.). To će učiniti Gospodin svojim dolaskom i svojom blagoslovljenom prisutnošću. Gospodin dolazi upravo zato što se želi susresti s čovjekom, sa svakim čovjekom, i upravo svakom čovjeku donijeti oslobođenje. On će zaista doći … Ali da bi pohodio upravo baš nas, trebamo mu pripraviti put do svojega srca … Današnje prvo misno čitanje upravo je navještaj da će doći i poziv i poticaj, da mu pripravimo put.. To treba objaviti. Bog to želi. Slikovito je i zanosnim riječima izrazio prorok Izaija: Na visoku se uspni goru, blagovjesnice sionska. Podigni snažno svoj glas … Podigni ga, ne boj se, reci judejskim gradovima: ‘Evo Boga vašega!’ Gle, Gospodin dolazi u moći, mišicom svojom vlada (J.č.). Ovo nije rečeno samo Izraelu. Ovo je poruka i nama danas. Sigurno ćemo je shvatiti, ako ćemo je željeti shvatiti. Upravo je u toj želji ključ rješenja … O toj nam je želji progovorio psalmista: Pokaži nam, Gospodine, milosrđe svoje i daj nam svoje spasenje. Taj je vapaj prožet nadom, jer blizu je njegovo spasenje onima koji ga se boje. I sveti Petar progovorio nam je o Gospodinovom dolasku – ali o onom drugom koji će biti na koncu. Oba ova dolaska su povezana. O stavu prema onom prvom ovisi kakav će biti onaj drugi … Ljudi vjernici bi možda željeli vidjeti brzo pobjedu Božje stvari uz koju pristaju. Teško im je čekati. No Gospodin ima vremena. Ta njegova je i njemu je na raspolaganju čitava vječnost. Ne kasni Gospodin ispuniti obećanje, kako ga neki sporim smatraju, nego je strpljiv prema nama, jer ne će da tko propadne, već da svi prispiju do obraćenja. Uostalom, ne smetnite s uma: jedan je dan u Gospodina kao tisuću godina, a tisuću godina je kao jedan dan (1.č.). Sveti Petar slikovito govori i o tom što će se dogoditi prigodom drugog Gospodinovog dolaska: Nebesa će se, zapaljena, raspasti i počela užarena, rastaliti. I onda će, prema njegovom viđenju, nastati nova nebesa i nova zemlja … Kako se prema tome odnositi? Čujmo o tom samoga Petra: Ljubljeni, dok to iščekujete, uznastojte da mu budete neokaljani i besprijekorni, u miru (2.č.). Evanđeoski nam je odlomak progovorio o pojavi Ivana Krstitelja, koji je neposredni glasnik Gospodinova dolaska i neposredni propovjednik koji opominje da pripravimo put Gospodinu. Ono što je Izaija izdaleka naviještao, to Ivan Krstitelj naviješta kao prisutno. On naviješta i ozbiljno opominje. Poziva ne obraćenja kojim se postizava oproštenje grijeha. Ivan je imao kvalitete uvjerljivog svjedoka. To je odavala već sama njegova pojava. Ivan bijaše odjeven u devinu dlaku s kožnatim pojasom oko bokova; hranio se skakavcima i divljim medom. Ništa nije tražio za sebe. Nije propovijedao sebe, već Gospodina i njegov dolazak. Poslije mene dolazi jači od mene. Ja nisam dostojan sagnuti se i odriješiti mu remenje na obući (ev.). Čemu ovaj navještaj? Zar samo zato da se zagledamo u daleku prošlost? Ne, nego da i mi poslušamo poziv na obraćenje, da i mi pripravimo put Gospodinu, da dođe sada k nama, da živimo neokaljano i besprijekorno i da tako idemo ususret onom blagoslovljenom konačnom njegovom dolasku.- Amen. (vlč. M. B.)