Glas iz Karmela

Ispovijest vjere u Presveto Trojstvo sv. Atanazija

 

Danas na svetkovinu Presvetog Trojstva podijelit ćemo s Vama tekst crkvenog Oca, naučitelja Crkve sv. Atanazija: „Ispovijed vjere u Presveto Trojstvo:

„Tko god želi biti spašen, mora iznad svega držati katoličku vjeru:

jer ako ju tko ne sačuva cjelovitu i neoskvrnjenu, nesumnjivo će zauvijek propasti.

A katolička je vjera ovo:

Štujemo jednog Boga u Trojstvu i Trojstvo u jedinstvu,

ne miješajući osobe, niti dijeleći biti.

Druga je, naime, osoba Oca, druga Sina, a druga Duha Svetoga.

Ali i Otac i Sin i Duh Sveti imaju isto božanstvo, jednaku slavu i jednakovječno veličanstvo.

Kakav je Otac, takav je i Sin, takav je i Duh Sveti.

Nestvoren Otac, nestvoren Sin, nestvoren Duh Sveti.

Neizmjeran Otac, neizmjeran Sin, neizmjeran Duh Sveti.

Vječan Otac, vječan Sin, vječan Duh Sveti.

Ipak, nisu tri vječna, nego jedan vječan,

kao što nisu tri nestvorena, niti tri neizmjerna,

nego je jedan nestvoren i jedan neizmjeran.

Slično je svemoguć Otac, svemoguć Sin, svemoguć Duh Sveti.

Ipak, nisu tri svemoguća, nego jedan je svemoguć.

Tako je Otac Bog, Sin Bog, Duh Sveti Bog, a ipak, nisu tri Boga, već je jedan Bog.

Tako je Gospodin Otac, Gospodin Sin, Gospodin Duh Sveti.

Pa ipak, nisu tri Gospodina, već je jedan Gospodin.

Jer kao što kršćanska vjera posebno odbacuje ispovijedati da je u Bogu i Gospodinu jedna jedina osoba, tako katoličko vjerovanje zabranjuje govoriti da su tri Boga ili Gospodina.

Otac nije ni od koga načinjen, niti stvoren, niti rođen.

Sin je od samoga Oca: ne načinjen, ne stvoren, već rođen.

Duh je Sveti od Oca i Sina: ne načinjen, niti stvoren, niti rođen, već proizlazi.

Jedan je Otac, nisu tri Oca; jedan je Sin, nisu tri Sina, i jedan je Duh Sveti, nisu tri Duha Sveta. I u tom Trojstvu ništa nije prije ni poslije, ništa veće ili manje,

već su te potpune tri osobe jednako vječne i posve jednake u dostojanstvu.

I tako, kako smo već rekli, treba nadasve štovati i jedinstvo u Trojstvu i Trojstvo u jedinstvu.

Tko, dakle, želi biti spašen, neka tako misli o Trojstvu.

No za vječni spas je potrebno da se vjerno vjeruje u Utjelovljenje Gospodina našega Isusa Krista. Prava je doista vjera da vjerujemo i ispovijedamo da je Gospodin naš Isus Krist Sin Božji, Bog i Čovjek.

Kao Bog rođen je iz Očeve biti prije vjekova, a kao čovjek rođen je u vremenu iz majčine biti.

Savršen Bog i savršen čovjek, koji ima razumnu dušu i ljudsko tijelo.

Jednak Ocu po božanstvu, manji od Oca po čovještvu.

Iako je dolikovalo da bude Bog i Čovjek, ipak nisu dva, nego jedan je Krist.

Jedan je ne po promjeni božanstva u tijelo, nego po preuzimanju čovještva u Boga.

Jedan je, dakako, jedinstvom osobe, ne remeteći bit.

Jer kao što je razumna duša i tijelo jedan čovjek, tako je Bog i čovjek jedan Krist,

Koji je trpio radi našega spasenja, sišao nad pakao, treći dan uskrsnuo od mrtvih.

Uzašao na nebo, sjedi s desne Boga Oca svemogućega, odonud će doći suditi žive i mrtve.

Uz njegov će dolazak svi ljudi uskrsnuti u svojem tijelu te će polagati račun o vlastitim činima.

I koji su dobro činili, otići će u život vječni, koji pak zlo, u vječni oganj.

To je katolička vjera: tko ne bude vjerno i čvrsto vjerovao, neće se spasiti.