Glas iz Karmela

karmel marija bistricaBog želi da naše srce pripada samo njemu

Dragi slušatelji! «Bog želi da naše srce pripada samo njemu: ako mi to ne vidimo zbog svega onog što nije on, on ne može djelovati i činiti što bi želio. (…) Kaže da nam može darovati beskrajno blago. (…) Za napredovanje u «vježbanju Božje prisutnosti, bilo bi još uputno osloboditi se svih briga, čak i onih mnogobrojnih posebnih pobožnosti, iako jako dobrih, ali s kojima često imamo neke poteškoće; na kraju krajeva, sve ove pobožnosti služe samo kao sredstvo do našeg cilja. Ako dakle uz pomoć ove vježbe prisutnosti Boga živimo s onim koji je naš cilj, besmisleno je vraćati se sredstvima do cilja, ali možemo nastaviti njegovati s njime prijateljski odnos u ljubavi, ostati u njegovoj svetoj prisutnosti, ponekad uz neko djelo klanjanja, djelo prinošenja žrtve ili zahvaljivanja, te na svaki drugi način kojega se možemo dosjetiti.» Ovu misao brata Lovre od Uskrsnuća iz njegovog pisma br. 4 uzeo je p. Didier-Joseph  Caullery, karmelićanin, među ostalim, kao misao vodilju, za ovaj tjedan u sklopu karmelskih korizmenih duhovnih vježbi. Onima koji su umorni od slušanja brata Lovre kako govori o važnosti navikavanja na život u Božjoj prisutnosti, pariški karmelićanin odgovara: «Odgovorit ćete mi da Vam govorim uvijek isto. Istina! Ali boljega i lakšega puta k Bogu ja ne poznajem! Zato ga svakome savjetujem. Prije negoli mognemo Boga ljubiti, moramo ga upoznati. Da bismo ga upoznali, moramo češće o njemu misliti. I što ga više budemo ljubili, češće ćemo ga se sjećati. Jer: gdje je naše blago, ondje nam je i srce. Trebalo bi da o tome često temeljito razmišljamo». (Pismo 10). Današnje misno evanđelje donosi odlomak iz Ivanova evanđelja u kojem Isus bičem tjera trgovce iz hrama. U komentaru na to evanđelje p. Didier kaže da nas možda iznenađuje grubost kojom se Isus obraća svećenicima i drugima koji su zauzeli Hram. Ljutnja. Gnjev. Opominjanje. Tuga. Potrebno je reći mnoge riječi koje udaraju poput udarca bičem. Nije to nikakav zlonamjerni gnjev, nego gnjev koji pati i ispoljava se. Kako je ovo mjesto susreta s Bogom – odnosno Hram – postalo s vremenom poput neke tržnice? Mjesto trgovine, mjenjačnica novca, mjesto robne razmjene? Mjesto potrebno za prinos žrtava. Ali kako su mogli zaboraviti želju kralja Davida, da izgradi Kuću Gospodinu, koja će biti trajno sjećanje na Božju prisutnost za svakog Židova? I cijela povijest Izraela pokazat će kako će Božji narod patiti bez svog mjesta okupljanja, ali i više od toga, Božji trag prisutan je u cijeloj povijesti. Da li bi izraelski narod izgubio sjećanje na ono što Hram predstavlja? Zaboravljanje, zamor, nedostatak budnosti, ljubav koja se malo po malo s vremenom izgubila… Takav je i naš odnos s Bogom kao i svaki ljudski odnos koji se s vremenom iscrpi zbog premalo trenutaka u kojima brinemo o održanju ovog saveza. Parazit dosade, lijenosti, sterilnog ponavljanja čini svoje i razara odnose. Stoga je dobro da neko snažno opominjanje uzdrma naš zamišljen spokoj i da nas probudi, kako bismo izašli iz našeg samozadovoljne duhovne „vezanosti“. Ovo je jedno od pitanja u ovom korizmenom vremenu. Bog nas poziva da nas iznova oblikuje, da povratimo snagu. Završilo je vrijeme rutinske, mlake vjere. Vrijeme je za susret s Isusom. Ovo je trenutak ponovnog rođenja. Bog se poziva u našu povijest. “Evo, na vratima stojim i kucam; posluša li tko glas moj i otvori mi vrata, unići ću s njemu … ” podsjeća nas knjiga Otkrivenja. (3, 20). Ne zaboravi! Sjeti se Božjih dobročinstava. Što je s nama danas? Jesmo li ostali vjerni Božjoj riječi? Rizik je uvijek prisutan dok gradimo vlastiti odnos s Bogom kao s nekim idolom. Jednostavno ga je izgraditi i lako je njime dominirati. Jer Bog je uvijek Onaj koji oslobađa svoj narod iz ropstva. Bog nas želi slobodne. Jesmo li ušli u ovaj prostor slobode kojega je Bog želio dati svojoj djeci, vjerno, sukladno Božjem naumu? U kojeg Boga vjerujem? U Boga koji oslobađa, spašava nas u svom Sinu Isusu Kristu ili u Boga koji nas ugnjetava, ograničava svu našu slobodu? Pozvani smo u odnos s Bogom koji je obnovljen i pun ljubavi, odnosno, na susret jednog JA koji se obraća TEBI. Bog se dakle, obraća svakom od nas, s našom prošlošću, našim željama, našom vjerom, našim grijesima. Razgovor se otvara s riječima prošaranim poviješću i vremenom. Nisu izgubile svoju snagu ni okus. Razgovaram li ja otvoreno s Bogom objavljenim u Isusu Kristu? Je li Zakon Gospodnji put slobode koji se otvara prema susretu s Njim? Ovo korizmeno vrijeme je i vrijeme provjere, “tehničke kontrole” našeg vjerskog života. U koga vjerujemo, kome se nadamo? Pitanje je otvoreno. Uzmimo si malo vremena za odgovor.