»Bog je uvijek blizu, pa i u tamnim životnim trenucima«

Papa Benedikt XVI., koji još uvijek provodi svoj ljetni odmor u Castelgandolfu, došao je u srijedu 7. rujna u Vatikan da bi na Trgu svetog Petra održao uobičajenu opću audijenciju za koju se prijavilo petnaestak tisuća hodočasnika, posebno Španjolaca i Meksikanaca, koji su svojim burnim povicima i pljeskom oživjeli ozračje na Trgu.

Sveti Otac, koji je prije audijencije papamobilom prošao Trgom i pozdravljao nazočne, nastavio je svoja razmišljanja o molitvi. Osvrćući se na molitvu psalmista u Psalmu 3 koji je, prema predaji, sastavio David, Papa je istaknuo kako Bog štiti vjernika pred neprijateljima. Čovjek vapi, a Bog odgovara. Postoji međutim velika opasnost da čovjek pred napastima izgubi povjerenje u Boga.

Bog je čuo jauk i molitvu koju je David, bježeći pred sinom Abšalomom, upravio Bogu sa sigurnim povjerenjem da će mu pomoći. Čovjek se žali da ga mnoštvo progoni. Tlačitelji su brojni i nadmoćni, dok je on sam i nemoćan, ali ne popušta, već ostaje vezan uz Boga. Neprijatelji ga nastoje udaljiti i od Boga i to je – prema Papinom uvjerenju – najgora napast.

Često smo uvjereni da nas Bog ne može spasiti. Napast protiv vjere je najgora neprijateljska napast protiv koje se moramo boriti. Gospodin svojim štitom brani sve koji se u nj uzdaju. Čovjek nije više sam i neprijatelj nije više nepobjediv. Čovjek traži pomoć, a Bog odgovora. Ta povezanost je – prema Papinu mišljenju – dijalektika molitve i ključ čitanja cijele povijesti spasenja. Vapiti je znak vjere u osluškivanju Boga, a molitva izražava sigurnost Božje nazočnosti. To je važno za našu vjeru, tako da onaj koji moli u opasnostima konačno može mirno spavati kad se s povjerenjem prepustio Bogu. Bog mu je blizu kao čuvar koji ne spava i ne napušta ga nikada.

Papa je na kraju primijetio kako psalmist biva uvjeren da ga neprijatelj, nakon molitve pune povjerenja i utjehe, više ne može optužiti zbog toga što je sumnjao u Božju nazočnost. Psalmist je – prema Papinim riječima – lik progonjenog pravednika, koji nalazi u Isusu svoje ispunjenje. Bog je uvijek blizu, pa i u tamnim životnim trenucima. On nas sluša, odgovara i spašava. Treba samo prepoznati njegovu nazočnost i prihvatiti njegove putove. (ika / gk)